oväntad resa till förlossningen

Den här dagen har bjudit på det mesta *skratt* det började med att vi då åkte till valls och njöt i solen, medan de andra åkte satt jag parkerad i solen och åt krämbullar och drack kaffe, bara mådde väl om man ska uttala sig i klarspråk, efter en stunds sittande fick jag en krampliknande smärta på höger sida av magen, jag har haft det förr och det har liknat vanligt "håll" som man kan få. Efter ett tag kommer Jens och tjejerna ner från backen och Milla känner sig trött och ville åka hem, krampen i min mage hade inte släppt och tog nu riktigt ont så jag och Milla åkte hem för att skotta ned oss i snön och ligga och mysa i solen men då vi parkerade bilen så tog det så ont att jag knappt tog mig ut ur bilen samtidigt som jag blev illamående och andfådd. Jag försökte få tag på barnmorskan för att rådfråga henne men fick som svar att vända mig till förlossningen så detta jag gjorde. De ville att jag skulle komma dit på en gång för en kontroll, och det ni är lättare sagt än gjort då man har tre barn som ska placeras ut först =) det blev alltså en vända till stan för att lämna dem hos mamma och pappa och sedan i väg till sunderbyn, vilket kändes så töntigt för detta håll i sidan, men eftersom bm ville ta en titt så kunde man inte neka det heller.
Väl framme togs CTG, urinprov och ett jädrans långt ultraljud. Inget visade något avvikande, tack och lov.
Vi fick än en gång se den lille och denna gång i ansiktet och jag vet att det låter knas men han liknar kevin, samma stora näsborrar som kevin hade som liten och samma kantiga haka. Allt var bara bra med bebis och den väger exakt lika mkt som den ska göra i denna vecka, 900g.
Smärtan försvann då vi for därifrån så det var väl bra!

Hem för att hämta barnen hos mor och far sedan hem för fredagsmiddag och fredagsmys med familjen och nu ser vi framemot en lugn och skön kväll.

I morgon blir det fler aktiviteter, vi vet bara inte vad ännu men det löser sig nog!! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0