Måndag morgon

Jag känner helt ärligt att det blev snålt med inlägg i går men att passa upp tre sjuklingar tar sin tid helt enkelt, Kevin fick feber i går men har inget i dag men är så förkyld och krasslig, jag skickar varken han eller Milla på skolan så.
Så det blir ännu en dag hemma.
I dag ska jag se hur Filippas tillstånd är, nu ska det börja bli bättre tycker jag men i morse vaknade hon med närmare 40 grader i feber och klagar nu på ont i halsen, halsfluss??? Avvaktar och ser om det tar någon vändning i dag.

Känner ni som jag att våren har kommit, sol och milda grader utanför, hur underbart är inte det.
Pga min foglossning har jag blivit avrådd att göra allt som gör ont även promenader. Detta har vart ett enkelt val för mig att avstå från eftersom att det gör så ont. Måste bara tillägga att har man "normala" foglossningsbesvär kan man gå på promenader så länge man tycker att det går bra, små steg och i lugn takt. Detta kan tom underlätta smärtan.
Vad jag nu ska kolla är om jag klara små små bitar ca 2ggr om dagen, börja så och se om det blir lite bättre. Man behöver få röra på sig för att må bra, funkar det inte så har jag provat, det gör inte saken bättre av att sitta stilla heller, det får man också grymt ont av.
Så i dag ska jag prova.......

Milla fick ett sms av sin gulliga kusin i dag som grattade Milla på hennes bolibompa namnsdag! Milla tyckte att det var kul eftersom att hon inte har någon namnsdag.
Nu ska jag göra mig klar och plocka fram lite frukost så vi får mätta våra magar.

Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0