Tisdag

Grattis Liam till dina två första veckor ute i stora vida världen =) Två veckor har redan gått sen vi blev berikade med ytterligare en go familjemedlem. Vad har hänt sedan dess? Liam är vaken mer och äter mer, han säger nu till genom gråt då han är hungrig och vi slipper väcka honom. Han äter var fjärde timma och en gång om natten med kvällsmålet runt 22.00
Han sover annars hela nätter, bajsar fortfarande lika ofta men ökar i vikt, gårdagens vikt visade hela 3.6kg
Han är napp OCH tumme barn, vi är snabba dit med nappen så han inte ska vänja sig vid tummen men ibland är vi inte nog snabba.
Hans hår har vuxit synbart sedan födseln och än har inget nötts bort, det är fortfarande ljusbrunt på huvudet och mörkare i nacken. Han har nu börjat växa i stl 56.
Ammningen fungerar suveränt, jag har massor med mjölk och så pass mkt att jag pumpar ut och fryser ned, detta så att barnen kan prova och ge honom flaska.
Nu kör vi slut på de minsta blöjorna för att börja med nästa stl.

Jag själv är helt "läkt" från förlossningen, vilket jag egentligen var väldigt fort. Jag håller redan på att sluta blöda och har bara 1,6 kg kvar till min ursprungliga vikt.
Foglossningen har lättat enormt, men får fortfarande ta det mkt lugnt med det jag gör för jag får fort besvär.
Annars sprudlar jag av energi och pjoskar och pysslar med denna lille kille så mkt jag bara kan, våra större barn pysslas det självklart också med, de är stolta och glada och har funnit sig tillrätta i den nya situationen.
Så jag kan bara säga att vi har det så bra!!!!!

I går var vi i öjebyn och tittade på fotbollsmatch mellan svensbyn och öjebyn. Barnens kusin och gamla bästis spelade men tur nog inte mot varandra =) Det var riktigt kul att titta på =)
Vi var tidigare på dagen även på utvecklingsamtal med Milla där allt var bra, lika skönt varje gång.
I dag har vi inga planer alls, vi får vänta och se vad dagen bjuder.
Ha det bra alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0