Kallt i dag!

Det blåser kalla vindar här i dag och tempen visar -16grader, buurr!! Jag har vaknat och är alldeles själv vaken, det händer men inte lyxigt ofta. Nu sitter jag här och dricker mitt morgonkaffe och bara njuter jag har redan gjort bort två av mina ärenden i dag och har bara två kvar, boka tid hos tandis för sköljning av min inflamerade visdomstand och att ringa f-kassan. Men det bör gå fort att boka tiden till tandis iaf, f-kassan skulle jag helst låta bli att ringa till överhuvudtaget =( vilka stolpskott!
Ja,ja man ska inte ta ut nått i förskott.
I kväll hade vi tänkt åka till valsberget men med tanke på kylan som råder får vi se hur det blir med den saken, det blir iaf att kasta ut julen i dag, jag har inte fått det gjort ännu *suck* jag vet att jag inte är sen med det men jag är såå less och vill bara fram med de vanliga sakerna nu.

Nu måste jag faktiskt klaga på blogg .se sida, vad den strular, nu har detta hållt på i flera dagar och många har problem att ta sig in på sin blogg. Hoppas att detta snart är fixat!!!

I natt har det inte heller blivit så mkt sömn, tyvärr! Två av gångerna som jag vaknade så var det fogarna som slet och värkte så jag var tvungen upp och få dem i rätt läge känndes det som, de andra två gångerna behövde jag kissa och en av gångerna var jag bara upp och vandrade utan att veta vad jag gjorde uppe, man får väl se det från den ljusa sidan, det är lika bra att vänja av sig redan nu med onödig sömn för det som skall komma =)

Utan att låta negativ men ursch vad illa jag mår på mornarna! Tänk att jag mådde inte dåligt och kräktes inte alls de där första veckorna av graviditeten som man brukar, de säger att illamåendet avtar vid vecka 12 jo, tjena det var då mitt började och det verkar hålla i sig, nu blir inte familjen förskräckt då jag inte hinner stänga toadörren och står och spyr på toan, nu är det mera liksom "ehe, de e bara mamma som spyr" barnen har blivit väl informerad om varför man mår dåligt och att det är inte för att man är sjuk utan något helt naturligt, samma sak med detta sovande, "nu sover hon igen" eller "lägg dig inte mamma, då somnar du bara" eller skvaller till pappa " mamma sa att hon skulle se filmen med mig men hon har sovit hela tiden" i bland får jag höra " skyll dig själv för att du somnar" men det är samma sak där, nu vet de att det kan bli så då man har en bebis i magen.
Annars längtar de väldigt mkt efter den lille krabaten och för dem är det lääänge kvar innan den kommer.

Nu ska jag ta och väcka upp mina tre små och min stora =) för nu är det gröt dags! Ett gott och nyttigt tips att sätta på gröten, osockrad äppelmös och kanel, mina barn tyckte att det smakade äppelkaka. Annars kan man göra sin egna äppelmos för ännu nyttigare alternativ, men se då till att välja söta äpplen =)

Ha en bra dag nu alla!! Jag återkommer senare!
Linnéa

Här kommer en gullig bild som Milla och Ebba ritat!



Visst är den fin?




Kommentarer
Therese

Håller med dig om blogg.se. Jag böt till blogspot, pga. att det alltid strulade, så ett tips. Byt till blogspot. Betydligt lättare att göra design, går snabbare att ladda upp bilder m.m. Hoppas att illamåendet försvinner snart, ha det så bra! :)

2010-01-04 @ 10:04:57
URL: http://thereseohlund.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0