Godmorgon

Nu är vardagen här igen, härligt.
Klockan ringde tidigt och Jens hade satt på det arga larmet, de ondskefullaste larm man kan tänka sig och det finns ingen som kan vakna upp glad till ett sådant larm, tur att man kan slå av det, vakna till och bli glad sen haha!

Storbarnen är på skolan, lite pirriga inför första skoldagen efter det långa jullovet men det går nog över fort.
Jag blev stort förvånad hur lätt det gick att väcka dem i morse, det var helt utan problem. Inget tjafs eller bråk vid frukost utan bara mysiga samtal om sommare, bebis och resor, ja helt otroligt faktiskt. Någon måste ha förtrollat dem över natten och jag misstänker att de kommer att komma tillbaka som våra bern igen efter skolan =) då de är lagomt trötta, men då ska vi vara snabba med att äta middag och sedan fara och åka skidor så de hinner kanske inte börja tjafsas haha!

Filippa är hemma i dag, måste ringa dagis och höra vilka tider hon ska vara där. Vi kommer att fortsätta ha henne där tre dagar i veckan omän bara tre timmar.
Om Jens får jobb så får vi bestämma själva hur hon ska vara, då jag är sjukskriven, men då måste han få jobb först.
Det blir så stressande för henne att bara hinna komma dit och precis starta lek och sedan avbryta för att komma hem igen.
Men men det finns mkt att klaga på om man vill det.

Jag har precis uppdaterat bebisbloggen så kika in där om ni vill...
Nu ska jag peta i mig lite frukost, ha det bra alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0