Godmorgon

Jag sitter här och dricker mitt morgonkaffe, Jens lämnar av barnen på skola och dagis. I dag är det Filippas första dag på dagis 2010, och hon var glad och förväntansfull att åka dit i dag, det är underbart att se det för det kan ju inte vara annat än en bekräftelse på att hon trivs.

Vad händer i dag?

Absolut ingen aning, här ska tvättas, plockas i hop och flickornas rum ska städas men annars står dagen oplanerad, detta med oplanerade dagar är inget jag är stormförtjust i, men man får väl se om det dyker upp något.

I går åkte vi aldrig till vallsberget, det började blåsa så otroligt mkt och det blev så ruggit ute, sen ville barnen vara hemma då de var så otroligt trötta efter sin första skoldag.

Jens berättade nu att när han lämnade Filippa satt de andra (fröknarna och barnen) och åt frukost, ingen hade tid att komma och ta emot henne. Kanske de ska lägga frukost på annan tid än då tretimmarsbarnen kommer, för hur än det är och fastän hon redan fått frukost så blir hon garanterat sugen. Vad ska dom göra låta hon sitta med vid bordet för gemenskapen men inte få röra maten, eller låta henne sitta en bit bort alldeles själv och titta på. Aj, aj vilket misslyckande. Ska det vara så kommer hon att få vara hemma med oss ist, där hon känner sig bekväm och me i gänget.

Nu ska jag slriva några rader i min bebis blogg och sen ska jag kolla pt.

Ha det gott alla!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0