5/1-10 GODMORGON!

Hjälp. jag är nervös i dag! Ska fara till tandläkaren och förmodligen plågas. Svullnaden runt min visdomstand når ut över tanden nu därav jag inte kan bita i hop ordentligt. Svullnaden är så stor att det inte finns något mellenrum mellan kinden och tandköttet längst bak, detta är ett problem då man ska in med alla r-plåtar och instrument. Detta är något jag vet sen tidigare då detta är ett återkommande problem, det går inte att dra ut tanden eftersom att den sitter så lågt så man får inte tag på den.
Mycket av min energi går nu åt till att gruva för detta besök om man säger så.

Jo, som ni märker har jag ny designe på bloggen, visst är klockan fin? =) Jag måste bara fixa ned "sök i bloggen" i dag jag tordes inte det i går då huvudet var full i koder och jag var rädd att göra fel så att jag var tvungen att börja om igen. I dag ska jag göra ett nytt försök och jag ska sätta in en nedräknare till bebbens ankomst!! Det blir skoj!

Vi, hela familjen har bytt matvanor helt och hållet, men det är inget nyårslöfte utan kom ganska naturligt och är inte så krångligt, vi har bara bytt allt "vitt" till "brunt" hahaha! tagit bort varor med socker och onödiga tillsatser.
Skafferiet är fyllt med bulgur, quinoa, bönor osv. Vi får helt enkelt se hur detta går men det är en otroligt bra början på året, det gäller bara att tänka på ALLT man stoppar i sig och att laga maten från grunden. Vi funderar på att låta barnen ta ett beslut om att spara lördagsgodispengarna ( med viss påverkan från oss ) och börja så för ett kortare tag för att se hur det går, tro det eller ej men man kan faktiskt baka gott utan så mkt fett och socker!

Jag dricker kaffet nu som blev aningen för starkt känner jag, ursch!! Men EN kopp ska då ned iaf. Kevin är ledsen för att det är så kallt han vill jhu åka slalom, och det förstår jag nu då han fått smak för det, Filippa vill åka "racerbob med mamma" så hon är inte heller nöjd. Milla vill inte dit alls utan skidor, hon vill jhu åka som sin bror naturligtvis hon är fullt övertygad att hon redan kan och INTE behöver lära sig =) Jag längtar till den dagen då vi åker hela familjen och kan åka bort för att bara åka, två nöjen i ett. Hyra mysiga stugor osv. Millas kusin har annars funderat ut alternativa övernattningsförslag till oss, hon tycker att det skulle bli för trångt om vi sov med dem i deras husvagn men tyckte att vi då kunde sova i deras vänner och bekantas husvagn för det var så stort =) om vi sov längst bak skulle de gå!! =) Hihi!

Om Filippa ändå vaknar snart, hon sover än och vi vill ha frukost vi får nog gå ned för att väcka henne. Filippa har varit vaken i natt det är därför hon sover nu. Klockan fyra stod hon vid våran säng med gråten i halsen och frågade "är jag blå under mina ögon" nej svarade vi det är du inte " men jag lämnade kycklingen, jag åt inte upp den, kommer jag *gråt* att dö nu?) Nej men absolut inte svarade jag och tröstade henne i vår säng. till middagen igår åt Filippa dåligt för fjärde dagen i rad och hon gjorde allt med maten förutom att äta det, så när frustrationen blev för påtaglig sa Jens att nu får du peta i dig LITE mat iaf, man blir sjuk om man inte äter man kan tom dö om man inte äter alls, nu i efterhand var det kanske inte det bästa att säga men man blir så frustrerad då de inte får i sig något, därav hennes reaktion på natten. Det går att tillägga att hon även är en mkt känslig ung dam och att man får vakta sin tunga i allt.
Nu ska jag göra nytta, men uppdaterar sedan =)

Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0