Piller triller!

Alltså jag blev full i skratt då jag såg en reklambild på facebook, en piller burk med en text nedanför där det står nått i stil med, ät dessa fettförbrännande piller och gå ned 15kg i månaden, vad är det för skitsnack!!
Är vi verkligen så dumma vi människor att vi går på detta, finns det folk som tror att de ska tappa 15kg till nästa månad om de äter dessa piller? Vart ska man dra gränsen för falsk marknadsföring undrar jag? Må nu hända att jag inte läst det finstilta och kanske missat att du endast ska äta dessa piller och inget annat hihi på denna månad och säker träna som en tok för att de ska fungera, men det får mig att förstå att vi lever i en pillervärld.
En värld där vi ändrar vårt  beteénde,hud,naglar,bröst,humör,sömn,vikt,hudfärg mm mm med hjälp av piller.
Tänk vad hemskt om dessa piller verkligen fungerade, vad skulle då hända? Jo varenda en skulle sitta och käka piller, ja det där var gym pillret men det skulle sitta bra med en solning i solarium nu då, få se vart la jag de pillrena då.
Samtidigt kommer man i håg att man inte vart ute på flera dagar kanske tom månader ja då är det bara att leta reda på socialpillret så du törs gå ut nu då du hunnit bli folkskygg men där möter du inte många för det finns ingen som längre behöver mat för att de käkar piller mot hungern och förstorar brösten hemma till frukostpillren, det kan väl finnas någon kvar ute i samhället som söker stl xxxxxs eftersom att alla såg denna reklambild på facebook och efter tre månaders knaprande bara är skinn och ben.
Jag blir väldigt störd av detta bedrägeri, det får mig att må illa.
Vissa piller funkar kanske, vissa inte, vissa är för ett hälsosamt ändamål och vissa är rent medicinskt nödvändiga, men vart drar man gränsen? Drar man gränsen hårdare då man vet att många av dessa piller bara är ett bedrägeri och skulle man vara mer tollerant om man visste att det fungerade??

Efter dessa tankar och detta inlägg måste jag fnissa till och ställa mig frågan, om jag visste att dessa 15kg pillren fungerade skulle jag köpa dem då? Klart som _ _ _ att jag skulle, men aldrig köpa för att testa om de fungerade.

Ha det!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0