Måste säga...

Att de är jättekul att ni bebisbloggen också! Statistiken ökar för varje dag =)

I dag ska vi städa ut  lill skorven, mamma och pappa ska köpa den av oss =) Jag ska vika tvätt och fortsätta måla skåpet, v- bordet och spegeln vit i dag och hoppas att det blir det slutgiltiga varvet, tänk vad lite färg kan göra!
Man får mersmak då man håller på och pysslar så här det är som ett gift som sprider sig ut i fingertopparna.
Jag måste berätta att i går köpte vi kycklingklubbor, grillade.
När vi sitter och äter säger Filippa oj vad blod det var här då, jag kollar och kycklingen är rå, det rinner blod från den, jag kollar Millas kyckling och den ser likadan ut =(
Efter som vi är många i fsmiljen som ska bli mätta hade vi även köpt en stor kyckling som vi andra åt från den var det inget fel på men klarade inte av att äta mer i från den, man blev liksom "mättad" av att se den råa kycklingen.
Flickorna hade tur, de har inte blivit dåliga tack och lov och det beror på Filippas snabba upptäckt att det rann blod ur hennes middag.
Jag ringde till affären och berättade om upptäckten, hon ville ersätta oss för de arma två klubborna men jag avböjde och nöjde mig med att de gjorde sig av eller kontrollerade de andra klubborna, frågan är om de gjorde det, tror jag inte.

Ni dom sett bilderna på de kuddfodral jag sytt så kan jag tillägga att jag var in på röda korset i går och hittade små runda,fyrkantiga vita virkade dukar som jag köpte och sydde fast på kuddarna som dekoration, det blev ännu finare nu =) jag sydde inte på alla kuddarna utan bara några av dem. Väldigt effektfullt om man ska låta proffsig ;)
Snart är det helg i gen och barnen längtar de tycker att det har varit en lång vecka så det ska bli skönt med lediga dagar och längre mornar, snart är det även dags för sportlovet då ska vi åka mkt skidor och fara och bada hade vi tänkt.
I dag klockan två ska vi med Milla till tandis, håll tummarna för att det går bra!

Här kommer lite bilder på hur det blev med dukarna på kuddarna! =)














Jag tycker dock inte att kameran gör kuddarna rättvisa då de ser mkt bättre ut i verkligheten, men ni der på ett ungerfär hur det blev iaf.
Nu ska jag uppdatera bebisbloggen med en magbild som aldrig blev av i går hihi!
Ha en bra dag, jag uppdaterar vid tillfälle!!

Linnéa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0