Måndag...igen....

Godmorgon, här kommer ett tidigt inlägg medans jag dricker kaffe *slurp*  Kevin och Milla är klar för att åka till skolan, Milla håller bara på att fixa sig i håret det skulle hon göra själv i dag och jag fick INTE hjälpa till.
Filippa har varit vaken i natt igen, jag fattar inte vad hon har fått för sig om nätterna. Hon kom och la sig med oss i natt och somnade (som jag trodde) när jag skulle upp på toa slog hon upp sina två blå och sa, ser du mamma vad jag har lärt mig att somna fort, vart ska du? Jag kan följa dig. Så där satt vi båda två på toa klockan tre i natt och Filippa var nog så uppe i varv för att ha legat och sovit som hon påstod, jag lovar att hon var på 190 hon surrade på värre än ett bi.
Sen går vi tillbaka och hon tar upp en katt i sängen som jag säger att hon inte får ha i sängen, då vill hon sitta och sova med katten i knät, nejdu lilla gumman då får du gå ned och lägga dig i din säng och mkt riktigt dit vi gick och det ville Filippa också göra, hon hade katten i ett stadigt grepp under armen, la katten längst in i sin säng uppe vid kudden där hon alltid har dom och konstigt nog så finner de sig alltid tillrätta och somnar själva där.
Jag sa godnatt till min lilla nattuggla och stoppade om henne sen gick jag själv upp och la mig och somnade.
I morse då jens gick för att väcka milla så var filippas lampa tänd och trots full belysning medan vi plockade fram kläder och ljudliga syskon så sover hon som en stock och det gör hon fortfarande, så jag undrar hur länge hon har varit vaken i natt efter att jag hade somnat.

Nu får hon sova till hon själv vaknar så hon inte blir en liten grinis i dag, men detta lilla nattfenomen som händer då och då kan jag inte alls förstå, hoppas att det är övergående iaf.

Vi funderar att åka till luleå i dag för att köpa ett batteri till forden, vi håller äntligen på och fixar den för att sedan sälja den, nu kommer vi absolut inte att få plats i en vanlig bil utan nu är det en minibuss son gäller.
Därför är det av högt intresse att renovera upp den bil vi har och sälja i väg den så vi kan köpa en ny.
Vi har tidigare tittat på ford galaxy eftersom att de är rätt smidiga för att vara just en minibuss, jag tycker att det påminner mer om en bil, men nu har vi börjat kolla ford windstar som fått bra på alla tester framförallt krocktester, de är lite större men faktiskt riktigt fina. Man får se vad det blir, tyvärr har man inte möjlighet att fritt välja efter tycke och smak, plånboken måste vara med och säga sitt också, så är det ...iaf för oss.

Nåja, nu har barnen farit på skolan och millas eget hårfix slutade med att mamma ändå fick göra en fläta då hennes hår plötsligt var dumt och fick utstå en massa onödiga borstryckningar.

Nu ska jag äta en smörgås och gå och göra mig klar för dagen sen får vi väl se om det blir en tur till luleå, känns jobbigt, känns alltid jobbigt att köpa saker till en bil, konstigt nog för man vill ju att de ska funka haha!

I går gjorde jag en egen wok med goda grönsaker och soja marinerat kött som var skurna i lövtunna bitar, det var minsann supergott vill jag lova, det blir att äta den maträtten fler gånger.

Nu ska jag säga hejdå, har inte tid att sitta här längre.
Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0