Lugn kväll

Vad har hänt under kvällen hos familjen Björklund? Jo vi har ätit en god middag som alla njöt av i stora drag, laxfiléer.
Efter detta fick flickorna främmande och de busade och lekte tillsammans alla fyra för att sedan sätta sig ned och rita och måla med vattenfärg där jag också fick vara med på ett hörn och rita, det är så underhållande och intressant att sitta med och lyssna på deras resonemang för det är mycket vettiga saker som kommer ur dem de har bara ett annat sätt att beskriva dem och man får en större upplevelse hur de tolkar saker i sin omgivning, ett sätt som man skulle kunna behöva göra mer som vuxen.
De är så gulliga så!!

Nu ligger dem för kvällen redo att ladda batterierna inför kommande dag, detsamma gäller en själv som är på väg in i lugnets trygga vrå, pyjamasen i detta fall ;) I morgon händer väl inte så mycket antar jag, blir att bara vara hemma och underhålla det husliga.
Nu ska jag njuta av min kväll och jag börjar med att se familjen annorlunda, tänk snart kan vi delta i detta gulliga program hehe, jag tycker att det är lika kul varje vecka att se hur organiserat kaos de lever i och efter varje program upptäcker man hur enkelt det är med "bara" tre barn haha, nä det är inte enkelt med ett barn och inte heller tre, det ska inte vara lätt det är en stor uppgift man har då man satt ett liv till världen och det får man inte glömma bort, vad som är det bästa är att barnen är det underbaraste och bästa som finns i våra liv och de förtjänar all tid, uppmärksamhet, tålamod och kärlek man kan ge dem, och tänk att allt detta ger de igen till en själv "bara" genom ett leende!
Jag kommer alltid att gränslöst älska er och finnas vid er sida mina älskade små bustroll!!


Ojoj, nu sätts mina hormoner igång och jag får lust att springa och väcka dem för att återigen berätta hur mycket de betyder för mig, men men nån måtta får det vara hihi.

Vi var hos skolsköterskan i dag och jag vet inte vad hon tror om oss efter vi träffats för första gången =) Milla och Filippa sa inte mkt men då de väl gjorde det så blev det mkt märkliga saker som kom haha! Några exempel, skolsköterskan frågar Milla hur det går med tandborstningen? Inget bra säger milla för pappa borstar dom inte han är dålig på det. (helt taget från luften) detta säger hon samtidigt som hon sneglar på jens med ett retligt öga.

Milla och jens var hos tandläkaren för någon dag sedan och milla har gnisslat sönder sina tänder vilket medför många gropar där det kan vara svårt att hålla rent, så tandsköterskan sa då till jens vart vi skulle vara noga att borsta, detta var väl vad som kom hos skolsyster antar jag.

Sedan utbrister Filippa, jag och Milla sover i en resesäng. Jag och Jens tittar på varann och skrattar generat till, det heter våningsäng berättade vi då. Skolsköterskan kommer tillbaka till gnisslingen av tänderna och då säger Milla, jag tror att det beror på den där gången jag var sjuk jätte läääänge och aldrig fick gå ut. Ops tänkte jag hur lät det där. Var det när du tagit sprutan frågade Jens, nej sa Milla den gången då jag var sjuk superlänge. Jag kan bara själv komma på att milla vart sjuk en gång sen hon började skolan och det var före jul så jag frågade henne om hon menar den gången, ja! Svarade hon då, det var den gången och jag var sjuk i TRE dagar. Jo hon var sjuk i tre dagar och fick inte gå ut...men jättelääänge! Vi skrattade alla tre jag, jens och skolsköterskan.

 Sedan räknar Milla upp hur många vi i dagsläge är i familjen och hur många vi kommer att bli, hon räknar upp våra fem kattungar och de tre vuxna katterna, sen kastar hon även in hunden som dog för två år sedan. Men då avbryter Filippa med att säga, och jag är lillasystern jag! Då skrattar vi åter i gen och Milla högst sedan böjer hon sig över Filippa och säger, men lilla gumman varför ska du alltid säga så roliga saker?
Ja det där var inte ens hälften av vad som hände hos sköterskan i dag men jag ska försöka att inte skriva ihjäl mig.

Ha nu en bra kväll, missade just hälften av familjen annorlunda!!! =) Sov gott!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0