Idol erik!!

Min fyraåriga tös är hemligt förälskad i idol Erik och detta är ngt som fortfarande håller i sig trots att det var länge sedan hon såg honom på tv.
Jag är kanske inte så snäll som berättar om hennes känslor eftersom hon bett mig och Jens att hålla det hemligt.

Jag känner att jag ändå vill berätta om ett samtal i bilen mellan oss tre i går.

Filippa, har idol Erik en tjej?

Jag, jo det har han.

Jens, hurså?

Filippa, åååå..han kommer allddrrig att bli kär i mig!

Här kändes det otroligt viktigt att inte brista ut i skratt, utan behålla allvaret i samtalet som självaste Filippa höll, för hon var det fullt allvar och en riktig besvikelse. Det var svårt men tillslut lyckades vi framföra att Erik är ju ganska gammal och ni känner ju inte varann så bra men skulle han träffa dig så skulle du säkert bli hans favvotjej!

Men hon var fortfarande inte nöjd, han har ju faktiskt redan en tjej.
Hon vill att vi ska åka till stockholm på semester och har ivrigt pratat om detta ett tag och nu vet vi, hon ska träffa Erik för det har hon sagt.
Fyra år och kär, funkar tydligen =)

Till vardagens gråa ton, kycklingwraps till middag (gott) nu är det bortplockat och klart, flickorna badar tillsammans med petshop figurer och det ljuder i höga toner från badrummet men än så länge håller de sams.
Kevin ska göra läxa, han har varit hos en kompis i dag en kille han inte varit med förr som ringde till Kevve i dag och ville träffas.
Det ska bli en tidig kväll för alla barn, de är så trötta jag undrar vad de gör med barnen på skolan hehe!
Jens ska köra en rajd på wow, var tydligen nått viktigt =O hur det då kan vara det men så länge det är kul så sprollar det jhu!
Jag själv ska sy, börja på en liten väska, jag ska nämligen träna på gammalt tyg innan jag köper nått rejälare så det ska bli skoj att pyssla med, funderar på att sy en liten limegrön sommarmössa till bebben med men man får se om man hinner.
I kväll ska jag äta glass och se repriser av det okända, en kul serie.

Ha en trevlig kväll!!

Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0