Försovning

Morgonen bjuder på en 30 minuters lång försovning, det är tur att vi ställer klockan i god tid detta gör att vi hinner trots en sådan försovning.
Nu sitter Milla och Kevin och äter smörgås för att sedan göra sig klar och fara på skolan.
Jag kom på en till pinsam sak Milla sa igår då skolsköterskan frågade henne vad hon åt till frukost.
Milla berättade att vi äter ibland smörgås, ibland gröt och ibland får vi hårdbröd då vi inget annat har hemma!
Nu är det så här att jag hade handlat hem ett jättenyttigt tunt hårdbröd, som vi satte kryddad cream fraiche och grönsaker på, får att få barnen att prova detta så körde jag med att det var det enda vi hade hemma och självklart så kommer damen i håg detta =)

Som jag skrev i går så blir det en dag i lugnets tecken, förhoppningsvis.
Bara vara hemma och polimasa med lagomt trista saker som tvätt och dyl, inget kul men ett ont måste för att vardagen smidigt ska rulla på.
Är det ngn mer än jag som börjar vara less detta väder, jag menar man har klagat sen det började men nu är det verkligen hög tid att klaga, sommaren behöver inte komma ännu, inte våren heller men iaf lite smakprov av vad som komma skall, varmare väder och någon dag med ljuvlig energigivande sol. Det är ingen överdrift då jag säger att det börjar vara hög tid, humöret vill just nu kasta sig i väggen, jag vill kunna vara ute och göra roliga saker med barnen men det går aldrig pga kalla dagar och denna blåst som kommer och går.

Filippa ville vara hemma med oss i dag så hon får vara det, hon har det ganska så fullt upp med kisseungarna om man säger så.
Nu har Jens farit med barnen till skolan så morgonen gick bara bra, det är så lätt då barnen vill till skolan. Nu ska jag göra frulle till den minsta som just vaknat!! Jag hoppas att ni alla får en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0