Våran Tisdag än så länge!

Klockan ringde sex i morse men jag snozade till 06.40. Gjorde mig kaffe och hann dricka två koppar innan jag väckte barnen kl 07.00
Vid den tiden hade min underbara duktiga man redan varit vaken i tre timmar och hunnit arbeta i två.
Fick nyss ett sms där han berättar att han slutar klockan två i dag, det känns helt underbart!! Vi har lite att stå i med, jag ska bla baka till Kevins julfest i morgon, Milla har träning och jag har en del fix i tvättstugan o källaren samt Liams rum då.
Pappa åker vi och firar på torsdag, vi hinner inte helt enkelt.
Nu börjar det även vara dags att göra julgodis och julbaket klart, det enda minus är att vi har en sån liiiiten frys! En halv veckohandling rymms däri. Vi skulle behöva en stooor frys så man kan sammla på sig fika och mat, framförallt då de har bra priser på kött osv. Jag stod igår och kom på mig själv vilka mängder mat vi lagar här hemma, vi börjar vara så många, middagen ska ju även räcka till tre lunchar dagen efter så föreställ er mängden mat vi tillagar här varje middag.
Lite skillnad då vi bara var tre! =)
Men nu är det lite annars, nu gillar jag att göra storkok och frysa ned (då det rymms) samma sak då det gäller barnmat, jag tycker att det är jätteskoj att mixa ihop nyttigheter till Liam. Så det här med matlagning tycker jag har blivit roligare med åren faktiskt och det är väl en himmla tur det då halva mina dagar går åt att vara i köket =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0