Tisdag

Tisdagsmorgonen har gått i slöhetens tecken eller så kan jag kalla det återhämtningens tecken.
Liam har strulat inatt pga sin förkölning och detta betyder naturligtvis att även jag har varit vaken.
När Milla och Filippa åkt och Liam lagt sig så slog jag och Kevin på en film, bäddade ned oss och det dröjde inte länge innan jag sov. Välbehövligt!
Nu pysslar vi med kyckling till lunch mer spännande än så blir det inte, Liam ska käka gröt och sen ska jag tvätta.

Svar på kommentar.Emmeli, Liams dinodress är köpt på lindex, det fanns även en dress som föreställde en panda =) Tyckte dock att den här var snäppet sötare.

Islycktorna är enkla att göra. Välj ut passande hinkar och fyll på med vatten (går riktigt fort att göra i denna kyla) sen knogar man på att gå ut och hacka sönder det översta laget som fryser väntar och upprepar proceduren ngr gånger så att kanterna får frysa sig riktigt tjocka.
Man kan variera med karamellfärg, skivade apelsiner, kottar o löv...name it!

Ett råd då man plockar ut dem ur hinkarna är att först spola lite varmvatten på utsidan av hinken så lossnar dem bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0