Snöstorm

Jag minns för ett par år sedan då de varnade för en kommande snöstorm ca en vecka i förväg. Det sades bli en sjuhelsike storm den kommande helgen. Jag minns det som igår då jag denna fredagmorgon tittade ut genom fönstret, Milla och Kevin var på väg till skola och dagis och satt och åt frukost i soffan framför tvn. Visst blåste det kraftigt ute ungefär lika kraftigt som det gjort ett par dagar tidigare. Jag ringde till Linda vår dåvarande granne och pratade om ditt och datt och våra förväntningar inför denna storm som skulle blåsa upp. Vi båda hade handlat hem ljus och helghandlat inför en helg inomhus. Med viss iver och spänning påpekade vi vad som höll på att bli en storm utanför våra hus, skrattade och tyckte att det var mysigt. Vi trodde att det bara hade börjat.

Allt efter att dagen gick så lugnade blåsten ned sig för att på kvällssidan helt avta. Jaha, det var den stormen det sa vi då vi senare stämde av på kvällen och resten av helgen förblev vindstilla.

Inför morgondagen då? Det har utfärdats varningar, det ska vara snöstorm i hela landet.
Då är ju frågan den vems mått man går efter vid dessa bedömningar. Där vi bor är vi trots allt van vid snöfall framförallt mkt snöfall. Få se om det blir en storm i morgon, eller en blåsig dag med snöfall.
Svaret får vi imorgon dock.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0