Liams "nya" tub.





I dag fick vi hämta ut Liams nya tub. Det blev inte en likadan som filippa, denna skulle tydligen vara bättre men det vette sjutton, sötare ja men inte bättre. De hade även skickat med en annan mask som skulle vara bättre och rek. av allergiförbundet osv. Det visar sig sedan att båda maskarna var aningens för små. Först tänkte jag lägga ut bilder på då han andas i den men det blir inte, inte ngt man vill dela med sig av. Han grinade så mkt att han däckade i min famn efteråt. Men som jag erfarat med Filippa så var det jobbigt från början men hon var inte gammal då hon hoppade upp i soffan och sa "an andas älv" sen satt hon där och fixade det alldeles själv.

I dag har Liam vart VÄLDIGT dålig, det har tjutigt från luftrören och då vid utandningen. Han klarade som mest att ligga på mage i tio minuter sen var han totalt slutkörd och svårandad samt att han tappade sin röda fina färg på läppar och i munnen. Det gör så ont att se.

Efter första medicineringen så hörde jag lite ändring och nu då han sover låter det bra då han andas. Men i morgon måste jag be dem skriva ut en större mask så att jag kan vara säker att han får i sig de rätta mängderna.
Detta ska vi nu inhalera fem ggr/dag samt vid behov.

Somnade i soffan ikväll. Började med att jag fick superont i mellersta delen av magen och det kom i kramper och ganska tätt sedan utbröt en frossa svår att beskriva och ett plötsligt illamående och sedan somnade jag bara rakt av. Nu då jag vaknade så är illamåendet borta tack och lov.

I kväll gör vi en tidig kväll då gubben ska upp klockan fem och jobba.
Ha en bra kväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0