♥ Vår Jul ♥

Jag tänker mest beskriva våran jul med bilder men några meningar kommer även att skrivas ;)
I år blev vår jul lugn och skön och saknade helt och hållet stress och panikångest över det man ska hinna med på EN dag.
Vi startade julen med att jag och Jens klev upp kring 8.00 då vi tände alla ljus (inga lampor) fixade kaffe och fika, precis då vi satt oss i soffan vaknade trollungarna och ville öppna sitt morgonpaket som oftast består av dagens finkläder, i år innehöll Kevins första paket ett par stavar till sina slalomskidor. Liams första paket innehöll mössa o vantar (visst är det underbart då man själv kan önska åt barnen ;) Det paketet sög han på i ca tio minuter tills de andra barnen blev så less och hjälpte honom.

Efter öpppningen av deras morgonpaket parkerade vi oss i soffan och såg det sista avsnittet av "Hotell gyllene KN..orren" som förövrigt är den bästa julkalender sen flera år tillbaka.

Sen började tillfixningen av oss alla för att sedan plockas och donas med min julmat som skulle bjudas på då mamma, pappa och min lillebror Anton kom på lunch.
När de väl anlänt öppnas fler paket, alla är glada och stämningen på topp. Ännu roligare blev det då vi bjöd mamma och pappa på pannacotta, hihihi!!

Kalle Anka ses från ett ljuvligt hörn från vår soffan under gosig filt och i lugn och ro.
Då vi närmar oss slutet av kalle så packar jag i hop det vi behöver för att gå upp till Jens syster för julmiddag, tacksam för att julfirandet blev så nära oss då man verkligen känner lugnet då man slipper ta bilen (tro mig att det är ett tidskrävande projekt att packa in oss i bilen) =)
Efter middagen kom tomten, som barnen hade längtat hehe....

Kaffe och prommis hem med en trött Liam.

Väl hemma tog det oss två o en halv timme att packa upp och installera alla barnens saker.....jag kommer att nämna viss saker de fått men långt ifrån allt...

LIAM

Massor av fina kläder, snibbar o tofflor.
Pengar
Stort mjukisdjur och låtsas mobiltelefon.
En stor leksak med flera i som bla låter!!
Matskål o sked (tummen)
Mössa o vantar
mm

KEVIN

Tangentbord
Spelmus
Mickey mouse epic
julkalender "boken"
Slalomstavar
Årskort på valls
Massor av kläder
Pengar
mm

MILLA

Gitarr
Synt med mic
Toppar o Massvis med kläder
Spel till ds
Ds
Ds väska (hello kitty)
Shu shu pet *stava*
Pengar
mm

FILIPPA

Ponyville,ponnyville and on and on.....
Pet shop
Shu shu pet
Bratz
Kläder i massor
Slalomhjälm och briller till
Pengar
mm

Jag och Jens har slutat att köpa julklappar till varann då vi hellre lägger pengarna på våra barn, men det brukar bli en gemensam sak vi köper hem till familjen som vi kallar vår julklapp, i år blev det ett wii och då till HELA familjen =)
Annars har jag fått.....
En jättegullig stor kopp med fat av mina barn då det gjorde stan med farmor ;)
30 minuters massage (presentkort)
Pengar
Choklad

Här bjuder jag på en hel del bilder.....







Mormor, morfar o Ante på besök!!!!








Efter kalle så gick vi upp några hus för julmiddag!



Snart hittade tomten också dit ;)


Barnen var förväntansfulla.......



Ok, kanske inte alla barn ;)
Men så länge tomten kommer med paket behöver man inte tro på honom för att tycka det är kul då han väl kommer.

Medan vissa tror på han helhjärtat....



Detta är min julklänning....

Så här fint var det utanför oss julafton




Det var lite av våran jul =)

I dag ska vi färdigställa i Liams rum så han får flytta in, det blir skoj!
Ha det gott!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0