Tremånaders vaccin

Ja jag vet detta tjat, och av en fyrbarnsmamma förväntas kanske en mer "tuffare" syn på detta med sprutor. Jag har haft det tidigare, jag har alltid mått dåligt när barnen fått dem men tagit det rätt bra iaf.
Men i en vecka har jag nu gruvat inför denna dag med detta vaccin som jag trodde bestod av EN spruta.

Det visar sig att det är två han ska ta, en i vardera ben. När hon sticker in första sprutan så skriker lillen rakt ut så han tappar luften och hans nya ugglenapp flyger......då har hon mage att säga: den här gjorde ont men den här gör JÄTTE ont!
Obs att jag precis före hade berättat hur blödig jag blivit och hur mkt jag gruvat inför detta. Jaja, det må då vara, men när den andra sprutan kom och han fortsatte att skrika ut tills han tappade luften kämpade jag med att hålla tårarna tillbaka, hans små knubbiga händer greppade tag i mig medans jag pussade bort floderna av tårar från hans ansikte. Han borrade ned sitt lilla huvud mot min hals och låg så och skrek i ca 10 minuter, sen somnade han av ren utmattning.
In i bilen med en sovandes Liam,jag stannade ute och tände en cigarett som jag gjorde slut på två bloss, in i bilen igen och starta motorn, Liam vaknar och börjar skrika igen jag spänner lös och plockar upp honom i famnen tills han somnar om igen, snabbar mig att spänna fast han och kör "ganska" fort hem!
Han har inte trott sig sova mer än fem minuter sedan vi kom hem och ligger bara och gnyr och har fått feber.
Nu har vi provat lägga honom för kvällen men det verkar inte gå så bra.
Jag själv har sedan länge lugnat ned mig och tar detta med ro, men visst gör det ont att se sitt barn lida!

Slut om detta och till det roliga!

Jag pratade med Liam i bilen på väg till bvc och frågade honom om vi verkligen skulle våga lägga upp han på vågen? Tänk om vi skulle bli ordinerade en diet *skratt* Vi har med blotta ögat sett Liam växa dag för dag de senaste veckorna, framförallt sedan jag började med ersättningen. Jo, nog ska ni få höra att våran lilla *sköra* Liam har gått och blitt en rund och kramgó tremånadersbebis på 7,1kg =O Jag berättade att han har ett stort matbehov och bm rådde oss att börja med gröt och potatis när Liam blir fyra månader, alltså om en månad.
Då kom ångesten igen, är han redan så gammal?

Vad kan han nu då?

Jollra
Svarsljud och grimarser
Lyfta nacken
Trycka upp sig med armarna då han ligger på mage
Ler  (sedan länge)
Skrattar högt och tydligt
Greppa leksakerna i babygymet
mm.

Han är också väldigt KITTLIG, när vi ska ta av honnom tröjan, tvätta i vecken el bara busa genom att blåsa under fötterna så skrattar han hysteriskt, vid blöjbytena drar han i hop benen och börjar skratta före jag hunnit börja tvätta honom.
Han e go, våran lille Liam. Precis som sina äldre syskon!

Nu ska jag hoppa i säng, den där sprutan tog knäcken av mig idag.

Sov gott alla kära läsare och mina fina vänner =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0