Nattinatti

Ett litet kvällsinlägg hinner jag med medans jag väntar på den sista maskinen tvätt som ska hängas, var ju så otroligt duktig då jag kom på att jag inga långbyxor hade, de jag har låg i tvätten. Men nu är det kirrat bara jag får hänga dem på tork snart. Sen måste jag verkligen och handla mig nya kläder. Då jag var gravid fick jag låna mycket mammakläder och köpte endast en kjol och två tröjor pga att jag blir så snål, det är ju ändå bara nio månader man ska härda ut och jag har haft turen att kunna använda många av mina vanliga jeans och byxor samt tunikor under graviditeten. Nu när jag fått barn så köpte jag bara lite sommarklänningar, koftor och leggings eftersom att jag vet att jag ska ned mkt mer i vikt. Men nu då??? Jag har gått ned mkt men inte allt och jag har förstått att jag inte längre kan nöta på det jag har så nu banne mig ska jag införskaffa mig en ny garderob i den stl som passar mig så bra att jag slipper gå ned mer i vikt!! =) Då kan jag fortsätta vara glad och positiv samtidigt som jag äter och dricker gott! Då slipper jag bli en otålig sockerfattig människa som är fängslad under sina dieter resten av sitt liv. Ni som känner mig vet att jag alltid nedvärderat dieter av olika slag, träning och varierad och nyttig kost är för mig en väldigt naturlig väg att gå, för att hålla en stadig vikt. Nu varken tränar jag eller äter speciellt nyttigt, men jag tänker börja (slutar aldrig med godis) hahaha!! Och som ni alla vet, är det faktiskt tanken som räknas. =)

Må jag vara fet eller en magerget, huvudsaken jag är lycklig!

( måste tillägga att jag inte talar mot dieter för de vars hälsa står på spel, där måste man kanske välja en snabb och drastisk metod för att hamna på en bas som man sedan jobbar vidare på med sunt förnuft)

Hur jag ens kom in på detta har jag ingen aning om......trist för era läsare är det iaf, för finns det nått tristare( av vardaglig karaktär) än att tala om vikt och kost?

 Tilll alla er med sunt förnuft, sov gott!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0