Mys i soffan

Efter stan och diverse plock här hemma somnade jag i soffan rätt som det var, märks att man har något i kroppen men det känns också att det är på väg bort sakta men säkert.
Nyss hade Milla en kompis hemma och de lät som en hel flock, nu har hon två och de märks knappt av..konstigt det där =)
Filippa spelar spel och är totalt slutkörd efter hennes första dag på dagis hon bara myser hemma, Kevin storgrabben han har inte ens slutat skolan ännu.
Jag har varit i valet och kvalet att ringa och ta ledigt åt mina barn från skolan på fredag så vi kan åka tidigare, sen vet jag hur mina barn är då vi ska i väg någonstans, de somnar inte alls i tid på kvällen.
Men jag är rädd att ta ledigt åt dem i onödan samtidigt som jag vet att förra året hade de knappt ngn sjukfrånvaro det kan ha rört sig om en till två dagar, och vi tog inte ledigt en enda dag heller. Så här i början av skolan är det kanske inte så mkt de missar i sina arbeten, men de missar att "skola" in sig och bekanta sig med sina vänner igen. Efter mkt velande så kommer jag göra en ledighetsansökan, det rör sig ju bara om en dag ändå.

Hur som haver så kommer vi nog att få en trevlig liten tripp men var så  säkra på att fingervantar, mössor och lånkisar följer med i packningen. Det är ju vinter! Ska man sen gå en hel dag i djurparken kommer man nog att behöva det.
Ska snart väcka lillgrabben och ge honom mat, hämta Kevin och skjutsa hem honom och sedan far jag och Liam till Öjebyn för sprutan, samt förbi apoteket för alvedon och berocca! Sen hem och äta lasagne som Jens lagar till middag.
Efter middagen ska Jens och hämta lite saker hos gulligaste Jessi o Nicke! Kan tillägga att vi städat hela huset, vikt all tvätt och storhandlat i dag. Skönt!!! I morgon blir det bara MYYYS!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0