Jättebra sida!!

Jag som är en ordspråksfantast har verkligen fastnat för denna sida  www.livet.se  om någon känner till fler sidor att rek. får ni gärna länka dem.
I dag hittade jag ett ordspråk jag speciellt fastnade för....

" Feghet ställer frågan: Är det tryggt? Bekvämlighet ställer frågan: Är det artigt? Fåfängan ställer frågan: Är det populärt? Men samvetet ställer frågan: Är det rätt? Och det kommer en punkt då man måste inta en position som varken är trygg,artig eller populär; man intar den för att ens samvete säger att det är rätt"

Martin Luther King jr  (1929-1968)


Nu kommer ni att hitta ett nytt tänkvärt ordspråk varje dag på min blogg (snor idén av andra bloggare)

Tjingeling!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0