Ny info

Har som jag tidigare sagt att jag varit i kontakt med en barnmorska i dag inte hon jag brukar gå hos hon var ledig men en annan som kunde svara på de frågor jag funderade om.
Jag har ju tidigare varit i valet och kvalet ang snitt, detta är något jag helst inte vill göra då det skrämmer mig att sitta fast i dropp och kateter efter forlossning. Då vill jag vara pigg och kunna glädjas över mitt barn och sedan hem direkt till mina andra barn. Men det har varit en skrämmande tanke dels på hur lång tid som är kvar, hur lång tid jag ska gå och ha så ont som jag har, samt att jag funderar en hel del över hur stor bebisen kommer att vara och hur mina fogar kommer att påverkas under forlossningen.

I går googlade jag lite och hamnade på ett forum där det handlade precis om foglossningar och funderingar kring förlossningen.
Många kvinnor berättade att de blivit igångsatta upp till tre veckor före beräknat datum pga svåra foglossningssmärtor. Barnet räknas nämligen som fullgånget vid vecka 37.
Läkarna de har haft har hellre satt i gång dem än snittat dem för att gynna en vaginal förlossning.
Detta snappade upp mitt intresse fort, vanlig förlossning är det enda jag kan och anser mig själv väldigt duktig på det ja snart kan jag kalla mig ett proffs haha!

Detta tog jag upp med bm i dag och hon sa att det inte alls var omöjligt, det är ngt jag får ta upp nu med min läkare på spec. Anser läkaren att det är nödvändigt så gör dom det. Detta skulle kännas skönt med tanke på att barnet inte hinner bli för stort och att det kommer tidigare så jag får igen lite krafter.
Till saken hör är aatt beroende på vilket län man bor i så är det väldigt varierande hur läkarna diskuterar, i vissa län blir det kalla handen direkt, jag antar att detta beror på kompetens och erfarenheter och kan bara förutspå att det blir samma sak här, vi i norrland är ju oftast drabbad av det ena och det andra.
Den 23 april ska jag på spec så det lär bli spännande att höra vad de säger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0