Morgonsolen

Det är en underbar känsla då man vaknar och får vakna till sol, i dag är sista dagen på barnens påskledighet. Helgen är naturligtvis kvar men det är bara en vanlig helg liksom. Det har vart behövligt för barnen att vara lediga, men som jag säger efter varje lov så är de inte mer utvilad efter lovet, det är samma som då man själv går på semester i tron att man ska vila upp sig och så blir det rena motsatsen, man blir inte ett dugg piggare man är bara mindre less då man kommer tillbaka, det är väl saken i sig att få göra andra grejer om dagarna som förnöjer.

Jag kollade upp vilken dag de gick på examen, 11 juni. Så sent i år men då ska väl själva lovet sträcka sig längre in i augusti än vad det brukar.
Förhoppningsvis och som jag själv tror så har vi en liten lilleror som förljer med på självaste examensdagen, det blir ngt kul för barnen att visa upp. Tänk en hel sommar hemma med mamma och en nykläckt brorsa det kan bli rena paradiset eller inte hehe, själv tror jag på det förstnämnda.

Solen var det, den lyste då jag vaknade men har slutat i skrivande stund, få se vad dagen bjuder på för väder.
Däremot har det tinat mycket och det är huvudsaken, här har det farit massor av snö sen i går och jag hoppas att det fortsätter så, vill ha sommar,gräs,blommor och sol. Tänk känslan att gå ut i morgonrock,barfota med kaffet i högsta hugg och sitta i morgonsolen för att vakna till. Jag längtar och jag längtar efter en hel ledig sommar med mina barn oj vad vi ska mysa och pyssla för att inte tala om njuta! men än är sommaren inte här och vårstädningen är i full gång så det är bara att fortsätta göra vårfint samt att än så länge bara drrömma om den kommande sommaren.
Ha det gott!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0