Tomt utan missar!!

Tro det eller ej, men nog saknar man de små monstren som hänger i gardinerna, river ned lampor och klöser och biter en på tårna, det är så tomt och tyst utan de små liven. Lite sorg i hjärtat igår då man tänkte att de var utspridda var för sig, rädda, ensamma och helt utan sin mamma (snyft) Myran (kattmamman) letar och letar, hon är orolig och vill ligga hos mig i sängen och bli ompysslad. Men lillpellepösmage är fortfarande kvar, han åker som bestämt i dag. Han gör dock inte så mkt väsen av sig då han mest äter och sover.

I dag tillåter vädret en nyttodag inomhus, i dag blir det stor rensning av köksskåpar något jag tänkt göra länge men aldrig fått tummen ur, men nu är det vår och bebben kommer snart så nu känns det högst aktuellt. Men nu är det inte mkt kvar av denna vår rensning så när det är klart ska jag sätta om mina blommor och vid det laget antar jag att det är dags för fönstren att få sig en rengöring, vi har tur då vi har lätta fönster att rengöra annat var det på stålgatan då man kunde putsa o putsa men de blev ändå aldrig rena.

I kväll hade jag tänkt hinna med lite sypyssel också, det är så kul!! Men men det blir sällan som planerat så vi får se hur det slutar, mamma ringde nyss så de skulle komma o hälsa på senare under dagen.
Ha det så bra i dag, hejsvejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0