Söndaaaag, långsamma dag!

Vaknade på et mindre roligt sätt i morse, Kevin hade ställt väckarklockan på 6 i hopp om att vi skulle fortsätta sova så han kunde spela på "gratis" tid. Vi har nämligen satt en gräns på en timme per dag och detta tycker han är för lite såklart, så i morse försökte han att överlista sina föräldrar. Tyvärr (för hans del) resulterar det i att hans mamma flyger upp ur sängen och ber jens att vakna för att vi försovit oss, det tog både mig och Jens ett bra tag innan vi hajjade att det var söndag i dag hehe.
Kevin fick ingen extra speltid utan en mkt tidig morgon.
Jens satte på kaffe och i väntan på det somnade jag om, kors i taket. Jag vaknade igen klockan 8 och fick mig en sovmorgon med andra ord.
Jag tror mig lättare att somna då de andra är vakna, konstigt det där.

Sen har vi haft ett missöde här på morgonen. Milla skulle (trodde jag) på kalas i dag så vi har planerat och köpt present sen visade det sig att kalaset inte är förens på fredag till veckan, då känner man sig mindre lyckad som förälder. Som tur var så hälsade mormor och morfar på samtidigt så Milla och Kevin fick följa hem med dem ett tag, Filippa kunde inte då hon däremot skulle på kalas klockan ett. Det slutade med att alla barnen blev nöjda och vi blev barnledig ett tag, ganska skönt måste jag säga.

I dag är jag så glad, nu är våran resa till göteborg bokad. Vi åker med tåg den 26/6 till Göteborg och åker hem 6/7 Vi kommer att bo och hälsa på min kusin och hennes familj där och det ska bli såå kul. Vad vi ska hitta på saker med barnen det må jag säga.
Det blev ju ingen riktig semester för oss förra året trots alla våra planer, men det blev mkt med flytten osv, sen tog min semester slut och vi tog oss aldrig i väg. Därför känns det extra kul med denna resa. Barnen längtar delux och jag med hehe, mysigt med tågresa tycker jag.

Nu ska jag passa på att vila en stund medans barnen är borta.
Just ja! Ska bara tillägga att våran Pellekatt nu fått sin dusch och som vi bävat för det. Till vår förvåning så sitter katten och njuter i det varma vattnet medan smutsen rinner av honom, han fick sitta länge tills vattnet var alldeles klart och rent, vi fick till och med tvätta han i ansiktet. Jag vet nog varför han var så snäll, han har saknat att ingen har velat ta i han och knappt vela ha han inne, han har inte fått legat i sängarna eller soffan och verkligen blivit lite utstött. Nu efter duschen kröp han upp i min famn sedan somnade han i sängen, han visste nog på ett kattsätt att han var tvungen att genomgå denna behandling för att bli accepterad igen, nu myser han och bara sooover, nu är han en i familjen igen våran Pellekatt!


Ha det gott!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0