Sol, sol strålande sol.

Låt den stanna kvar under denna söndag och låt det inte blåsa, snälla snälla vädergudarna hör min önskan, i dag behöver jag nämligen vara ute i friska luften.
Jag känner ett enormt sug att vara ute och pyssla på i dag, här inne finns inget att göra längre.

Vi hade en supermysig lördagkväll i går Filippa sov hos Allis och Ebba sov hos oss, så flickorna la ut madrasser på hela Millas golv, de bäddade där och gjorde i ordning för mys med godis mm sedan såg de film samtidigt som de kom upp titt som tätt för att Milla har så besvärligt med en lös framtand, hon vågar inte riktigt vicka lös den och vill inte att vi ska röra den, tillslut var den så lös och flickorna började vara rejält trötta så Ebba erbjöd sig sin hjälp att dra ut den, jag tror att hon blev less hehe! Tanden sitter fortfarande kvar men ska försöka övertala Milla att dra ut den under dagen efter att hon har varit på kalas. Filippa ska också på kalas i dag, hos grannen i huset brevid, de har många kalas att hinna med på.
Läste  ett medelande att Milla börjar om  fotbollen 11 maj, det ska bli verkligen kul att kunna vara med och titta, förra säsongen så föll det sig så att jag jobbade hela tiden då hon hade träning men inte nu. =)

Ja, myskvällen fortsatte med att Kevin och Ante lanade och jag och Jens slog på en film som jag somnade till effter ca 30 minuter, det blev en  kort men väldigt mysig kväll ändå.
I dag vaknade vi av att flickorna gjorde sig fruktsallad med vaniljyoggi, gott och driftigt av de små och de använde bordsknivar ist för vassa så kloka är de också =) Sen 7.15 ville de gå ut och gå med kaninen men där blev det stopp,de får vänta ett tag till med att gå ut hihi.

Planerna för dagen är inte fler än att hinna vara ute, Jens ska hacka  betongplattor och rensa ett avlopp annars bara polimasa på, den allra bästa sysslan som finns tycker jag.
I går hade vi främmande av Anna och Linus och pojkarna, nu verkar det även som att vi blir av med en katt, få se om det kommer ngn redan i kväll och hämtar kissebebisen hehe ;)
Ne nu ska vi andra försöka få i oss lite frukos så man blir människa men jag uppdaterar vidare under dagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0