Skärtorsdag och påsk 2010

ja då är det åter igen påsk, en härlig högtid som inte innehåller alla dessa krav, bara ledighet och mys.
I dag ska det dock städas här, funderar på att ta skåparna i köket för att få mer plats och under tiden ska barnen få gå ut och leka lite, det är grått ute men det smälter och det är då huvudsaken.
I kväll ska jag sy, jag har fått dille på det nämligen och ju mer man lär sig desto roligare blir det såklart. Jens ska baka mera bröd i dag, gott med hembakt.

Jag vaknade klockan sex i morse men kämpade att somna om vilket jag gjorde, underbart. Sen klockan åtta vaknade jag av mina underbara barn som stigit upp, det var längesedan de vaknade före mig så det var härligt att höra deras kvitter i morse =)
Jag sitter fortfarande i okammathår o myskläder och vi har just avslutat vår frukost, vi är sena i dag haha! Nyss kom barnens farfar förbi med påskägg och då blev det liv i luckan vilken tur de har hehe. Mammaa ringde och ville ha barnen ngn dag i påsk hon ville att de skulle komma redan i morgon, men då blir det så tomt och trist här hemma och va sjutton ska jag och jens hitta på då?

Som sagt i dag är det en städdag men det känns trögstartat, vad ska man göra för att komma i gång? Kanske sluta sitta här och ta tag i saken hehe...jaja uppdaterar senare om hur det gick =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0