Glada nyheter

Det gick över förväntan hos läkaren i dag, han forstod och såg hur ont jag har och det kändes skönt att han tog det på allvar.
Om tre veckor ska jag tillbaka på koll för att se om livmoderhalsen "mognat" för en ev igångsättning, den behöver inte ha mognat men det underlättar och riskerar inte att bli en utdragen förlossning, men samtidigt har jag läst att är man omföderska ska det gå bra ändå.
Jag fick bekräftat än en gång att vi väntar en liten kille, vikt uppskattningen på den lille krabaten var ca 2500kg, redan en dunderklump =) Det stämmer bättre överens med min beräkning ang förlossningsdatum. Jag tror fortfarande att jag är en till två veckor längre gången än vad som sägs med ultraljudet, jag tycker att man bör veta det bäst själv ;)
Men vad händer nu då, bebben kan komma om tre till fyra veckor och nu blev allt lite stressigt, det blev så mkt som ska hinnas med före den lilles ankomst. Kul, härligt, äntligen!

Nu är det fritt fram att förbereda allt till den kommande lillebror!

Vilket hemskt blåsigt väder det är ute, håller på att blåsa bort. I dag håller jag mig inne om man säger så.
Det blir en sväng ned till tvättstugan i dag med men det tar sig och är snart klart då ska den bara städas ur.
Snart har jag avverkat en kopp kaffe,väldigt gott och väldigt nödvändigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0