Dagen blev så här........

Dagen har varit lång men på ett positivt sätt, men den har vart så lång att jag knappt minns vad vi gjorde i förmiddags. Men vid lite eftertanke så började dagen med att vi skickade i väg barnen på skolan, Filippa stannade hemma i dag då hon var så ttrött hon skrek i sängen att hon ville sova så jag lät henne vara hemma i dag och få ett lite längre lov.
Jag, Jens och Filippa åkte och köpte vit färg till de miljoner möbler och saker som ska målas =) jag köpte även tre penseér (solen sken och det var ett frestande väder att plantera dessa) som nu står på bron och ser välkomnande ut. Helghandling stod också på listan över dagens göra, i morgon blir det såklart att grilla och nu har vi köpt väldigt mkt tillbehör i form av grönsaker och olika ostar och jag ska göra en riktigt god sallad till, längtar redan efter morgondagens middag.
Efter detta åkte vi hem och tog emot våra gullungar, de åt mellis, jens startade målningen och det gick undan må jag säga, det där med färgspruta är inte illa =) Jag lagade middag, kyckling,pasta,fetaost och banan. Barnen älskade det!

Efter maten åkte vi in till stan och lämnade alla utom milla hos mamma och åkte vidare till sportringen för en fotbollsutrustning till milla. Skor, skydd,shorts, tröja och fotbollssockar. Det blev ingen billig historia.
Sedan hem igen och duscha flickorna, nu ligger de och kevve o Ante lanar. Jag äter glass!
Hittade en massa roligt strössel på ö&b i dag till lippas kalas, sen hittade jag mitt favorit strössel som jag brukar ha på mjukglassar på sommaren, supersalta flakes. Detta strössel är vad som pryder min glass i kväll.
Nu ska jag mumsa i mig det och må gott så ni andra, ha det bra! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0