Hör och häpna!

Min egna stund, barnen sover efter bad och kvällsläsning och här sitter jag.
Jag sitter för första gången i dag vid datorn!! Helt otroligt. Jag brukar (trots att jag jobbar) hinna med en stund på morgonen, en snabbis efter middagen och senare under kvällen. I dag har det alltså vart ganska torrt på inlägg.

Och hur har min dag sett ut......

06.00  Vaknar av ett jäkla oljud som senare visar sig vara en ny ringsignal på Jens telefon. Vi äger ingen väckarklocka därför att de är så trista att ställa, det känns mildrare att ställa en telefon på väckning, jag menar, det är ngt man använder till så mkt annat. Ingen stor klocka som stirrar med sina lysande siffror och gång på gång påminner om hur elakt den kan låta!

05.45  Kommer på att jag bör raska på om jag ska komma till jobbet i tid eftersom att jag ska köra från Svensbyn till Öjebyn.

05.46  Flyger in i lillskorven, gasar utav bara den och lyckas inta parkeringen på jobbet 07.00 om jag kan lita på Rix fm. Detta resulterar i att jag kan stampa av mig skorna jag inte hade tänkt ha i dag innanför dörren på jobbet, samtidigt som jag kommer på att jag glömt arbetskorna hemma! Arbetsskorna brukar följa med mig hem då jag har för vana att glömma ta av mig dom då jag åker hem.

12.00   Lunchar "karins lasagne" inköpt på ica för 24.50 kr. Förfärligt gott!!

!5.15  Åker hem och hämtar upp the family och åker sedan in till stan för lite ärenden.

16.23  Paltmiddag hos svärmor (mkt gott)

18.20 hänger en massa tvätt och undrar åter igen hur det kommer sig att man har så mkt kläder då de är skitiga och att man inte har nått då det e rent??

18.45 badar min yngsta flicka, klipper naglar, borstar tänder och skickar henne vidare till Jens som läser för henne i kväll. Sedan fortsätter jag med Milla, samma procedur men här står jag för läsningen. Skickar in Kevin i badrummet för samma sak, sedan läsning med pappa!

20.00  Alla barnen ligger tysta i sina sängar två av dem sov garanterat redan, medan den tredje var på god väg.

20.30  Försöker med all iver få Jens att fara och köpa en liten påse chips, tyvärr vägrade han i sten och tyvärr var han på det envisaste humöret. Varför jag inte åkte själv? Jag hade inte tid, skulle redovisa min dag för de som bryr sig = )

20.50  Upptäcker att barnen legat i 50 minuter och det enda jag gjort är att åter igen uppleva min dag.

Lämnar inga garantier på stavning då bokstäverna flyter i hop och tankegången börjar sinka, i min trötta kropp och mitt trötta sinne!!

Lev och må!! / Tusen kramizzzar till alla trogna läsare!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0