Himlakören!

Ja, idag har jag fått mig en hel del goa skratt vill jag lova! Men döljt dem för att inte göra situationen obekväm för vissa ;)
Jens har alltid varit strikt gällande religon och barnuppfostran, han tycker inte att man ska pränta in något i barnen förens de är stora nog att ta ställning till sådana frågor som religoner. Visst kan jag hålla med till viss del men våra åsikter gällande detta går isär lite grann, jag tycker att han tar det på för stort allvar.

Min tanke är att barnen först hör och lär sig vad kristendomen är, då menar jag inte att vi ska vända ut och in på bibeln men att man gnuggar lite på ytan, jag vill inte att mina barn ska komma i sjunde klass och fråga " vem är den där Jesus " Men jag tycker att det är lika viktigt för dem att höra om andra religoner också.
Att man ska som liten först lära sig om kristendomen är en självklarhet för mig, men inte att uppfostra mina barn i religonen, genom det tycker jag att man har tagit ställning, samtidigt som jag känner att jag respekterar Jens åsikter.

Men till det roliga. Milla älskar att sjunga och spela på Jens gitarr och hon är mkt duktig. De har en barnkör här i svensbyn som kallas "himlakören" som bla Millas kusin medverkar i. Milla ville börja i kören och Jens pratade med mig om att det kanske var för kristet, han frågade även sin syster om det var mkt kristet. Jens tyckte efter detta att hon skulle börja en annan kör.

I mitt tycke så vore det perfekt att hon började i himlakören då vi bor granne med bönhuset där de ska vara och sjunga, plus att hennes kusin som hon är med nästan jämt också är med, så varför inte hon vill ju bara sjunga och ha lite kul. Efter ett tag tyckte väl Jens att det var rätt okey och följde med Milla till bönhuset för anmälan till himlakören.

Hem kommer en överlycklig Milla och kastar upp ett A4 papper framför Jens, här står det tider och andra saker att komma i håg under terminen men även tider för gudstjänster mm. Hmm...

Det bästa är då Milla glatt greppar tag i Jens gitarr och med full hals sjunger " Jesus är min bäste vän, bäste vän" och dansar runt i vårt kök.

Jag fick bita mig i tungan för att ha försökt släta över det hela ......
medans Jens tyst lommade ned för att måla i källaren.

Jaja! nog om det! Men jag vill lova att mina barn kommer aldrig att behöva fråga vem den där Jesus var för det kommer jag att berätta för dem.


Linnéa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0