Svininfluensa vaccin!

Vad händer i dag? Innemys hela dagen och fortsatt bygge för Jens! Om allt går som det ska. Ska kurera ryggen så gott det går, skönt att vara hemma men tacka vet jag att få åka på jobbet, kanske låter konstigt men jag blir fruktansvärt uttråkad av att bara gå hemma och nöta hål i sockarna.

På tal om denna svininfluensa så känner jag mig rådvill ang vaccinationen. Är det ngn som känner som jag?
När man läser om vaccinet så tar man upp de giftiga ämnena och ev biverkningar och visst det verkar inte vara speciellt trevliga ämnen i vaccinet, och man frågar sig, ska jag ta risken? Vågar jag ge detta till mina barn?
Det är klart att man blir osäker!
Men vänder man på det hela och ser på alla andra vaccin som man ger sina barn eller tar själv så handlar det om samma sak.
Man får en rad olika ämnen i små doser så att kroppens imunförsvar hinner utveckla en motståndskraft innan i detta fall influensan når dig.
Pga vaccinationerna har vi lyckats utrota många livshotande sjukdomar och jag är säker på att vi kommer hinna utrota fler.
Vad som är skillnad nu är att man på ett "akut" sätt tagit fram ett vaccin, för att hindra spridningen av den sk svininfluensan. Jag tror att det är det som skapar den stora hysterin kring vaccinet, många som granskar dess innehåll och blir rädda för vad de ser, vad jag då kan tycka vara konstigt är att om man skulle granska alla vaccin så skulle man upptäcka en hel del farliga ämnen. Man måste ha i åtanke tror jag, att de mängder du får i dig vid vaccinationen är mkt små. I vanliga fall ligger det många års studier och forskning bakom vaccinen, man vet vissa biverkningar och fakta. Här gör man inte det och jag själv tror att det är därför vaccinet mot svininfluensan blivit så "giftigt" och uppblåst i media. Om ingen vaccinerar sig, vad händer då? Hur skulle det se ut om inte TBC vaccinet kom? Eller andra vaccin? Jag vill inte påverka ngn, detta är bara en tanke jag har!

Linnéa!


Kommentarer
Anki

Men det är ju som du säger, svin influensan e ju inte så farlig som det påstås i media..så många andra sjukdommar som kommit och varit som dom påstått vart dödlig el farligt som inte gjort nått och som det inte enna funnits vaccin mot...Man ska ta med en nypa salt samtidigt som man ska vara på vakt oxå...Farligast e det ju mot dom som dom skrivit upp som har lungsjukdomar, canser , hjärtfel m.m...Men då är en vanlig influensa oxå farlig..=) Ha en bra dag o krya på dig..

2009-09-04 @ 11:22:04
URL: http://mammaanki.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0