Otroligt!

Fastän man sitter vid datorn en hel morgon och bara slöar så har man ändå mage att klaga att man har lite tid, visst är det sjukt! Jag skulle ha hunnit med fantastiskt mycket om jag inte suttit här, men samtidigt så vill jag att min tid ska kunna räcka till för att göra ingenting.
Måste man känna sig onyttig för att man ingen nytta gör? I dag vill jag bara ta det lugnt och "slösa" tid vid datorn eller i soffan med en kaffekopp! Men hur kommer det sig att man drabbas av en känsla att inte göra något vettigt, när det är det man gör.

Man gör något man vill, som gör nytta för kropp och själ. Jag kommer att värdera min tid bättre och börja tänka att alla saker jag gör som jag mår bra av det är "nyttiga" saker, är det inte så det ska vara? Kan man strunta i tvätten två dagar för att man inte tycker att det är tillfredställande? Mitt svar på frågan är att JA det kan man om man har en snäll man som tar det istället eller om man skapar en pakt med sina barn om att de inte får smutsa ned sig, för vad händer annars om två dagar jo, det finns otroligt mycket mer skittvätt som du har ännu mindre lust att tvätta än för två dagar sedan, men nu måste du om du inte vill att det ska bli ännu värre.

Det är lätt att säga att man ska ta till vara på tiden och dagen bla bla bla
Men om man ska ta till vara på  de mysiga stunderna under dagen, vem gör det helhjärtat då man vet att tvätten måste hängas, maten förberedas, brev som ska postas, kläder som ska förberedas, ett heltidsjobb att sköta samtidigt som du funderar på barnen i skolan och nya vinterdäck mm.
Var hittar man balansen mellan alla dessa saker och hur får man ut ett sånt drägligt liv som möjligt som man dessutom har tid att leva tillsammans med familjen???
Vore tacksam för svar från någon i liknande situation!!!

Linnéa


Kommentarer
Anna

Hejsan!



Har ställt samma fråga själv. Hur får man tiden att räcka till allt? Det går inte. Det enda som går i ett sådant läge är att prioritera. Vad vill du ta först? Barn eller tvätt? Vill du ta hand om dig själv en stund, eller springa omkring och plocka saker hela tiden?

Det går, men man får lära sig att prioritera då tiden inte räcker till...



Ha det gott!

Anna

2009-10-08 @ 13:37:24
URL: http://wesana.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0