Kvällsbestyr

Jag har ju som många vet jobbat två eftermiddags veckor som innebär att jag kommer hem först klockan 22.00 på kvällen och då sover självklart barnen. I dag har jag påbörjat mina förmiddagsveckor och har kvällarna tillsammans med mina barn och min man, min familj!

Så i kväll har vi njutit av varanndras sällskap, tyvärr är det så mkt annat som tar upp den mysiga tiden på kvällarna men som i allra högsta grad är nödvändiga.
Jag kan börja med kläderna som dansar fritt och varenda dag verkar tappa sin verkliga plats. Smutsen, garderoben eller på stolarna förberedda för morgondagen. Alla läxor som kommer sprudlande (mkt roligt dock) som man ska komma ihåg att fylla i , lyssna och göra och sen ska de tillbaka! Kvällsläsningar och tandborstning, dusch och viss medicinering. Kolla naglar och öron samt samtala om dagen som varit och vad de har för planer inför kommande dag.

Det är lätt att man saknar kvällarna med sina barn, men då tror jag att man förträngt alla dessa praktiska saker. Det känns som att det är längesedan man bara kunde sitta och snosa i deras hår och det enda man behövde fundera på och komma i håg var vart man satte nappen!

Men varje ålder har sin tjusning och detta med läxa är faktiskt fantastiskt kul, allt man gör och alla sysslor som hör till för att vardagen ska fungera har väl sin tjusning om man bara slapp göra allt på samma gång varje dag! =)
Nu har jag gjort en massa och guldkornen ligger i deras sängar för att sova och jag känner mig plötsligt så ensam, tänk när de blir stora och flyttar, hemska tanke! Nä, jag tar gladeligen alla sysslor med glädje det kommer ju faktiskt en tid då man säkert kommer att sakna det.

Kramar till alla föräldrar som försöker lappa i hop deras vardag, jag tycker att vi gör ett underbart jobb!!

Linnéa!


Kommentarer
Elin

Håller fullständigt med dej. Det känns ibland väl mycket när man är inne i det. Men jag lovar att vi en dag kommer att sakna det och undra varför tiden flög iväg........

2009-10-22 @ 14:17:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0