Vaccinet!!

Händer nog inte så mkt idag, dricker kaffe och ska sen hoppa i duschen och göra mig klar, ringa nått telefonsamtal och sedan i väg in till stan.

Efter mkt om och men så har vi tagit ett beslut, detta beslut!
Vi kommer i första hand vaccinera våra barn (idag) och sedan oss själva, varför denna tvärändring?
Jo så här ser jag på saken, i dagsläge så har i princip hela sveriges vårdpersonal och många många fler vaccinerat sig, och än så länge dör det fler (ovaccinerade)  i influensan än av vaccinet. Skulle vaccinet vara farligare än influensan? Mitt svar är nej! Fastän man inte skulle bli allvarligt sjuk eller dö av influensan så tror jag att vaccinet är lindrigare även i det fallet.

Att vaccinet skulle inehålla många ohälsosamma ämnen, det vet alla och alla borde fråga vad andra "vanliga" vaccin innehåller så skulle de bli varse om att de med innehåller ohälsosamma ämnen. Ta kvicksilvret tex. det farliga kvicksilvret! Att vaccinet bara innehåller lika mkt kvicksilver som en halv abbore från östersjön är det ingen som talar om och kanske beror detta på att ingen frågat. Media blåser upp och förstorar de ser sin chans att sälja, och vi fortsätter att köpa tidningar för att få mer vetenskap och kunna ta rätt beslut för oss själva och våra barn.

Visst är det nu så att det inte finns några somhelst bevis på om vaccinet påverkar oss negativt på sikt, att de kommer senare biverkningar som visar sig först om många år. Området för den prognosen är fortfarande okänt  och man tar en risk. Jag ser på saken så här, risker tar man varenda dag både medvetet och omedvetet så ta en risk för att hålla sig frisk är något man kanske måste göra.


De må vara många skrivelser och uttalanden i från både media och kunnig personal, det finns så många åsikter och detta är min. Jag vill med detta inlägg bara visa och förklara hur jag känner inför detta och absolut INTE påverka någon till något, detta är ett beslut alla måste få ta själva!

Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0