Middag

Middagen är avklarad och den fick Milla bestämma och då blev det grillkorv och aprikoskräm. Jens håller på att baka bullar med barnen det ska bli så gott att fika det i kväll. Själv har jag plockat i hop här så att det är så fint och tända ljus överallt riktigt fredagsmys!
Jag har hunnit vara och sopa bort lite snö vid bron och plattorna, tänt lyktor och pratat med Filip(kaninen) lite grann, här verkar det aldrig sluta snöa =)

I dag då jag stod och plockade vid diskbänken ville Milla inte vara själv (de andra var på affären) så hon bäddade ut filt o kudde på tre stolar brevid mig och la sig där, sedan sa hon "väck mig då pappa kommer med glass" sen somnade hon och hann ligga ett bra tag och sussa på köksstolarna i köket med mig. Milla blev paff då Jens väckte henne, jag tror inte att hon själv trodde att hon skulle somna =)
Hennes feber har vi äntligen fått bukt med, den ville inte gå ned med bara alvedon var fjärde timme så nu varvar vi ipren och alvedon varannan timme ist och då går den ned till 39 grader. 

I kväll blir det naturligtvis idol och en rätt tidig kväll då man ska upp och jobba imorgon, det blir spännande att se hur länge man håller sig frisk..............
e nog bara en tidsfråga.

Det blev ingen utevistelse för de friska barnen idag, vi hann helt enkelt inte men kan nog ta igen det imorgon förhoppningsvis. Jag skäms att berätta att vår studsmatta fortfarande står ute på gräset.....jo det är sant! Men i morgon ska den monteras ned och in i förrådet
.

Nu ska jag gå och umgås med de mina!

Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0