Go morgon!!

Ja så underbart att det är kallare i dag det är underbart att andas in den friska kalla luften och känna hur snön hänger i luften.
I går var vi på födelsedagsmiddag hos svärmor och åt köttsoppa, det var mkt gott vill jag lova. Senare på kvällen då vi kom hem hittade vi två kartonger till med julpynt så vi bar in dem och barnen fick vara uppe länge och hjälpa till att göra julemys. Vi struntade i robinsson för att ist vara tillsammans och pynta. Milla var så otroligt duktig då hon satte sig ned och rensade ut flera leksaksbackar från skräp och saker hon inte ville ha, sen satte hon sig och sorterade sakerna efter användningsområden, pyssel där, barbies där osv osv. Lite chockad var jag eftersom att Milla aldrig visat intresse att hålla någon somhelst ordning på rummet. På sista tiden har hon vart noga med att vi inte får glömma att bädda sängen osv men aldrig vart så noga att hon sorterat saker, jag är nöjd! Ännu nöjdare blev jag i dag då hon fortsatte att rensa i sin trådback =)
Ja ja, åter till pyntandet, vi hann klart allt utom tv rummet men då hann vi å andra sidan dammtorka, dammsuga och skura, inte illa!

Idag ska vi på familjegudstjänst där Milla uppträder med sin kör och sen bjuder de på gröt så vi lunchar på bönhuset i dag. Stan är vårt andra mål, tycker inte att det är så speciellt där längre men det är barndomens traditioner och en viss barnslighet som gör att det förs vidare, omän det känns tristare nu än då man själv var liten så finns det hopp om att barnen iaf ska tycka att det är mysigt och att det ger lite julstämmning.

I kväll ska jag slå in julklappar, jag ska inte vänta med det allt för länge som jag har en förmåga att göra varje år. I veckan jobbar jag em men har bytt och jobbar dag då Jens fyller år, han fyller ju 30 så jag vill vara hemma på kvällen. Nu ska jag dricka mer kaffe och göra frulle.....

Hejsvejs och all julstämmning till er alla!!

Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0