Semestertider!!

Lukten av nyklippt gräs, barnskratt, skrubbsår på små barna knän!! Allt som hör sommaren till och tänk nu är den äntligen här. Folk håller öppna nedräkningar till semestern på face book, man hör hur det pratas på stan om önskningar om en bra sommar, folk som köper båt eller planerar resa med husvagn, grillar som tänds och solen som värmer eller ett riktigt åskoväder som bryter ut efter en het och kvav  sommar dag. Barnen kommer inspringande med små kryp, vissa är de rädda för och vissa är jag rädd för. I denna skrivande stund blev jag avbruten av en gråtande flicka som precis skrubbat sitt knä och sina händer på den bara asfalten.
Vad sommar är för mej är allt detta och så mycket mer. Jag väntar nu på min första riktiga semester och det känns väldigt roligt. 26 juni går jag av och börjar om 27 juli.
Med andra ord har jag kvar denna vecka och två kvällsveckor innan jag går på semester, och jag liksom alla andra hoppas på en helt underbar sommar och hoppas att det blir det för alla andra med!!!

Lys som solen

Linnea!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0