Valet o kvalet

Jag skulle så gärna vilja gå till köket och göra om allt det där julgodiset som jag gjorde för ett par veckor sedan som så plötsligt tog slut.
Jag vill o känner mig nog pigg för det men det tar ändå emot det känns drygt och halvbesvärligt .
Nåja det är ju en dag i morgon också och eftersom vi har gjort bort det mesta före jul i övrigt så finns det tid kvar för lite karamelltillverkning.
I dag har vi pysslat på med det ena och det andra, men har ändå inte fått något gjort som det känns som.
Förväntan o glädje lyser igenom barnen på ett fantastiskt sätt, längtan till julen. Jag längtar att få se deras ögon då de får sina paket, för nog kan det ju ändå vara så att de är det de längtar efter mest! Som vuxen byter man ut paketen till maten och det uppskattas lika väl år efter år.
Vilket snöoväder det blev i dag, mysigt före jul. Tur att det kommer en traktor och skottar annars har vi nog fått hålla på hela dan.
Funderar om det är nått på tv i kväll och om det är sebart.
Är det ngn mer än mig som minns förr vid juletid, att det gick så många mysiga julfilmer? Var är de nu? De visar ju aldrig nått sånt och skulle de mot all förmodan göra det så är det mitt i natten så att man ändå inte orkar vara vaken och se det, knas tycker jag!
Vi får se hur det blir med det där godiset!!
Ha en bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0