Oj oj oj!

Har precis sagt hejdå till Kevin och Milla som nu befinner sig på en helt ny skola! Det känns underligt och jag är rädd att de ska känna sig helt vilse.
Men barn har ju en annan  förmåga att knyta kontakter så oron är nog bara vår och inte barnens.
De var så fina nu på morgonen i sina nya kläder, Milla var vaken före väckarklockan och var i full färd med att klä sig och borsta håret då klockan ringde. Hon skulle bestämt ha två inbakade flätor, som hon berättade att hennes kusin också skulle ha. Så två inbakade flätor det blev!

Nu är vi hemma och mellanlandar passar på att röja lite i väntan på att affärerna ska öppna.
Jag har blivit dunderförkyld och fått hosta, har känt så hela veckan men i dag är det värre. Jag lyckades ändå ta mig igenom denna arbetsvecka och får vila upp mig nu i helgen ist.

Filippa är sur och arg för att hon inte får börja skolan, hon säger eller skriker att hon inte vill då jag frågar henne men dock är en fyraåring ganska lätt att läsa av.
När Kevin och Milla tidigare gått på IOGT så har Filippa som är för liten för det ännu, alltid fått köpa hem lite fika, så nu då vi for från skolan så sa hon " Ska vi och köpa fika nu?" " det finns ju inge annat kul än att fika"

Jag tror att hon ska få köpa en festis och en bulle nu då vi åker men jag kommer att vara tydlig om att vi inte kommer att göra det var gång Kevin och Milla är på skolan.

Nu ska jag gå och göra klart det sista!

Ha det gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0