Läkarbesök

I dag ska vi till läkaren med Filippa och förhoppningsvis bli lite klokare, om än obehaget vid ett pricktest är stort så kommer jag att tycka att det ä värt det. Som det är nu så kan vi inte ha det. Hon kan inte behöva svälla upp som hon gör i ansiktet av ett  litet myggbett. Ännu värre svälla i munnen av vanliga potatischips då hon inte ens är allergisk mot potatis.
Vi fick utskrivet Betapred som vi skulle ge henne vid allergisk reaktion som vi har gjort ,men efter att ha talat med en barnläkare som inriktar sig på barnallergier klargjode hon att den medicinen skulle Filippa absolut inte äta!
Läkarna framstår som mkt opålitliga när de hävdar olika saker ang mediciners verkan och biverkan. 
Men detta är ngt vi i dag får ta tag i och ifrågasätta. Det är tur att jag hinner följa med innan jag ska till jobbet.

I morgon är jag ledig för att sedan jobba helgen, sen jobbar jag kväll mån till tors  och ledig tre dagar vilket blir skönt.
Barnen har fått pirr i magen inför skolstarten och trots att barn kan uppleva sommarlovet som en oändlighet så tror jag att tom de tycker att sommaren har gått fort i år. Kevins pirr är nog lite mer än vanligt pirr då han byter till ny skola och nya vänner. Eftersom att kevin är lite mer av en försiktig kille så kommer han nog att behöva lite mer tid att vänja sig vid detta.
Men vi kommer att se till att han kastas in i nya aktiviteter och sporter till en början, jag tror att det då blir lättare för honnom att hitta fler vänner och komma in i nya kompisgäng. Så får han väl sen sortera ut vilka aktiviteter han vill syssla med. Detta kommer nog att göra så att Kevin får lite mer skinn på näsan och det tror jag är bra för honnom.

Nu ska jag ducha en st Filippa med blåbär över hela sig efter en fullkornsgröt med hemmgjord blåbärsylt.
Så kan man ju inte gå till läkaren.....

Ha en bra dag! / Linnéa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0